POSEBNI POPUSTI % s kodo AKTIVNI12 v kategoriji “šport”

MITI

Kako veliko vlogo igrajo prehranska dopolnila v resnici?

Prehranska dopolnila DA ali NE? So smiselna? In če so, katera?

Na Vitaminklinik.si zagovarjamo, da je pred nakupom potrebno premisliti o smiselnosti glede na naše potrebe, predvsem pa o kakovosti. Za sprejemanje pravih, za zdravje dobrih odločitev, moramo biti najprej dobro informirani. Dobro je poznati mite ter utemeljene, strokovne odgovore na te mite. Spodnje mite smo razbili s pomočjo naših strokovnjakov iz tujine in Slovenije.

MIT #1

“Kako so pa preživele naše babice? Naši predniki niso uživali prehranskih dopolnil. Torej jih tudi mi ne potrebujemo.”

Vsebnost hranil v zemlji in posledično v pridelkih danes ni primerljiva s tisto nekaj 100 let nazaj. Hrana je danes v veliki večini tako rečeno osiromašena. Zaradi hitro rastoče svetovne populacije, je večina pridelana v sklopu intenzivnega kmetijstva, katerega cilj je na čim manjši površini, čim hitreje, pridelati čim več hrane. Vsebnost hranil v hrani pa s tem drastično pada.

Na srečo je tehnološki razvoj s seboj prinesel tudi številne znanstvene študije in analize, ki so osvetlile razsežnost problematike nezadostnega vnosa hranil s prehrano. Tako vemo, da lahko izboljšamo delovanje imunskega sistema, preprečimo manj optimalen razvoj otrok, slabše zdravje kosti, živčevja, mišic, srca in možganov. To je v preteklosti bilo prisotno, a so ljudje to sprejeli kot del življenja.

Novo znanje ter tehnološke možnosti pa nam omogočajo, da lahko zdravje podpremo s kakovostnimi prehranskimi dopolnili, ki jih danes znamo in zmoremo narediti. Torej naše babice so preživele tudi brez dopolnil, a so ljudje večinoma živeli z več težavami ter posledicami nezadostnega vnosa določenih hranil. To danes lahko izboljšamo s prehranskimi dopolnili.

MIT #2

“Če se uravnoteženo prehranjujemo, ne potrebujemo nobenega prehranskega dopolnila.”

Zelo malo ljudi ima dovolj znanja, časa in predvsem denarja za učinkovito pokrivanje potreb po vseh mikrohranilih s prehrano. Zgolj z dobro načrtovano, uravnoteženo in pestro prehrano, ki je na tedenski bazi bogata z zeleno listnato zelenjavo, polnozrnatimi žiti, beljakovinami, jagodičevjem, pustimi mlečnimi izdelki, oreščki, mastnimi morskimi ribami in stročnicami imamo v resnici možnost s hrano vnesti zadostno resnično optimalno količino vseh potrebnih mikrohranil. Nekaterih pa sploh ne! Tukaj gre v glavnem za vitamin D.

Sodobna prehrana je zaradi pomanjkanja časa pri veliki večini preprosto premalo raznolika, pestra. Z dodajanje prehranskih dopolnil lahko zato zagotovimo zadosten vnos hranil kot so magnezij, vitamini skupine B, omega-3 maščobne kisline ali vitamin D.

Zgolj s prehrano je nemogoče zaužiti zadostno količino vitamina D. Zato je za podporo zdravja ključno, da se le-tega dodaja vsaj med oktobrom in majem, ko je njegova sinteza v koži onemogočena zaradi prenizke količine UVB sončnih žarkov.

MIT #3

“Telo zmore in zna samo uravnavati procese ter poskrbeti zase brez dopolnil. Na primer: ko je telo utrujeno, bo znalo počivati, ko je živčni sistem preobremenjen, bo telo samo poskrbelo za razbremenitev, ob izgubi las, bo iz hrane počrpalo učinkovine zato, da se to popravi. Vse kar potrebuje je dovolj teh hranil in te lahko dobi s hrano.”

Celo, če spadate med zelo, zelo redke posameznike z nadpovprečno urejeno, uravnoteženo in pestro prehrano, to ne pomeni, da vam specifično prehransko dopolnilo ne more izboljšati kakovosti življenja.

Prehranska dopolnila že dolgo niso več zgolj koncentriran vir vitaminov in mineralov, temveč vsebujejo tudi rastlinske izvlečke, zelišča in izredno učinkovite formulacije, ki pripomorejo npr. k boljšemu spancu (paket VRHUNSKI SPANEC), zmanjšanju izpadanja las (LASJE ONA) in občutkov tesnobe (paket POPOLNA UMIRJENOST). Prav tako je za doseganje učinkov mikrohranil pomembno, v kakšni dozi jih zaužijemo. Če želimo z magnezijem recimo podpreti kakovost spanca ali zmanjšati pojavnost migren, je izjemnega pomena, da vsakodnevno zaužijemo zadostno, znanstveno dokazano učinkovito dozo magnezija.

Za vnos priporočene dnevne doze magnezija bi morali v svoj dan vključiti npr.:

  • 200 g kuhane špinače,
  • 100 g kuhane kvinoje,
  • 100 g rdečega fižola
  • in 30 g indijskih oreščkov.

Vsega tega verjetno ne boste zaužili 1 uro pred spanjem, kajne? Zato je v tem primeru res lažja izbira dodajanje magnezija s kakovosotnim prehranskim dopolnilom.

Z občasno laboratorijsko preiskavo krvi je dobro preveriti, ali je vaš vnos hranil s hrano zadosten. Še posebej, če ste izpostavljeni večjim psihičnim in fizičnim obremenitvam, imate bolezen prebavil, ali kakšno drugo posebnost, ki otežuje vnos hranil v vaše telo.

Veliko žensk preseneti dejstvo, da imajo kljub raznoliki prehrani pomanjkanje železa. Najbolj učinkovito pomaga prav uživanje kakovostnega prehranskega dopolnila. Npr. ŽELEZO&C.

MIT #4

“Ko se me loteva bolezen, si pomagam le s čajem, medom in limono.”

Prav nič ni narobe s čajem, medom in limono. A dejstvo je, da boste imunski sistem najbolj učinkovito podprli s specifičnimi, kakovostnimi prehranskimi dopolnili, ki vam omogočajo ustrezno doziranje hranil za podporo imunskega sistema. (Elderberry Defence, Veganski D3&C&Cink, NORDBO Vitamin C).

Višje doze vitamina C (> 1 g/dan) lahko pri odraslih dokazano pripomorejo k skrajšanju trajanja prehlada in respiratornih obolenj.

Za vnos 1.000 mg vitamina C bi morali zaužiti npr.:

500 g rdeče paprike,
6 dcl limoninega soka
in 4 dcl pomarančnega soka.
Poleg tega bi vso to sadje moralo biti najvišje kakovosti, ki ni vzgojeno »na hitro«. Se vam ne zdi, da bo takšno dozo vitamina C res lažje in bolj ugodno zaužiti s kakovostnim prehranskim dopolnilom?

MIT #5

“Ne zaupam prehranskim dopolnilom, zato jih ne kupujem.”

Na trgu vsekakor obstajajo prehranska dopolnila, ki vsebujejo slabše kemijske oblike vitaminov in mineralov, nepotrebne aditive ali sladkor. To je posledica želje po čim večjem zaslužku določenih proizvajalcev. Slabša kakovost proizvajalce stane seveda manj in se posledično proda z večjim zaslužkom. Prav na to se trudimo na Vitaminklinik.si opozarjati. Zato zmeraj poudarjamo, da imajo POPUSTI SMISEL ŠELE in EDINO TAKRAT, KO JE ZAGOTOVLJEN NAJPOMEMBNEJŠI POGOJ: KAKOVOST!

Naši izdelki so formulirani na podlagi znanstvenih dokazov, brez nepotrebnih aditivov in zgolj iz kakovostnih surovin in oblik. Želimo si, da poskrbite vsaj za osnove, kot je dodajanje vitamina D3 in magnezija, ki je recimo tudi ključen za aktivacijo vitamina D v telesu.