Uporabi kodo VITAMINKLINIK12 za dodatnih -12% v kategoriji SRCE

Moč magnezija

Zadosten vnos magnezija - ključ do zdravja

Magnezij ima vlogo pri skoraj vseh pomembnih funkcijah v telesu, saj sodeluje v več kot 300 kemijskih reakcijah v telesu. Nujno potreben je za kontrolo vnetnih procesov, vzdrževanje normalnega srčnega ritma in krvnega tlaka, za popravilo poškodovanega dednega materiala, odzivnost celic na inzulin ter za zdravje mišic, kosti in živčevja. Zadostna raven magnezija v telesu je ključna tudi za zmanjševanje utrujenosti in izčrpanosti ter za aktivacijo vitamina D, ki omogoči, da se slednji uporabi v telesu.

Ali zaužijete dovolj magnezija?

Študije v različnih državah so večkrat pokazale, da večina ljudi v sodobni družbi ne zaužije dovolj magnezija. Eden od razlogov je, ker ne zaužijemo dovolj živil bogatih z magnezijem, kot so npr. zelena listnata zelenjava, polnozrnati žitni izdelki, stročnice, mandlji, bučna in chia semena ter kakav. Hkrati pa je razlog tudi ta, da so dandanes živila zaradi intenzivnega kmetijstva in uporabe umetnih gnojil ter pesticidov pridelana na osiromašenih tleh in kot takšna tudi sama osiromašena esencialnih hranil, med njimi tudi magnezija. Zaradi tega se je za zadostno količino magnezija v telesu težko zanašati samo na prehrano.

Poleg prehrane pa na količino magnezija v telesu vplivajo tudi dejavniki, ki povečajo izločanje magnezija iz telesa. To so:

  • prehrana bogata s soljo, kalcijem in beljakovinami,
  • visok vnos kofeina in alkohola,
  • uporaba nekaterih zdravil (diuretiki, zaviralci protonske črpalke, antibiotiki).

Kako vem, da mi primanjkuje magnezija?

Tveganju za pomanjkanje magnezija so najbolj izpostavljeni:

  • starejši
  • nosečnice in doječe matere
  • ženske, ki jemljejo oralno kontracepcijo
  • športniki (tudi otroci, ki so športno aktivni)
  • sladkorni bolniki
  • ljudje, ki jemljejo določena zdravila, kot so zdravila proti refluksu ali gastritisu
  • ljudje, ki imajo težave z absorpcijo magnezija zaradi zdravstvenih težav

Vsaj za te skupine ljudi je magnezij priporočljivo dodajati na dnevni ravni. Priporočeni prehranski vnos magnezija je 400 mg na dan za moške in 310 mg na dan za ženske. Doječe matere potrebujejo 390 mg magnezija dnevno. Prav tako imajo večjo potrebo po magneziju tudi športniki (med 10 in 20 % več

Posledice pomanjkanja magnezija

Pomanjkanje magnezija poveča verjetnost za:

  • mišične krče in bolečine v mišicah
  • trzanje mišič in vek
  • motnje v srčnem ritmu
  • povišan krvni tlak
  • povišan krvni sladkor
  • menstrualne krče
  • slabšo kontrolo ravni krvnega sladkorja, ki se kaže z močno željo po sladkem
  • utrujenost in pomanjkanje energije
  • razvoj tesnobe in depresije
  • pogoste glavobole ali migrene
  • težave s spanjem

Vpliv magnezija na zdravje

1. Kontrola ravni krvnega sladkorja

Obsežna študija na več kot 500.000 ljudeh je pokazala, da je višji vnos magnezija povezan z manjšo verjetnostjo za razvoj sladkorne bolezni tipa 2. Pomanjkanje magnezija namreč poslabša uporabo krvnega sladkorja v celicah, zaradi česar je raven krvnega sladkorja kronično neugodno povišana. Poleg tega je magnezij nujno potreben za normalno izločanje inzulina iz celic trebušne slinavke.

2. Zdravje srca in ožilja

Vedno več znanstvenih dokazov obstaja za povezavo med povečano verjetnostjo za razvoj srčno-žilnih bolezni in nizkim vnosom magnezija. Že zmerno pomanjkanje magnezija slabo vpliva na srčno-žilni sitem, hudo pomanjkanje magnezija pa lahko povzroči nevarne srčne aritmije in poveča verjetnost za srčni zastoj. Poleg tega ima zadostna raven magnezija v telesu zaščitno delovanje na ožilje.

3. Mentalno zdravje

Magnezij igra pomembno vlogo pri normalnem delovanju možganov in živčevja. Klinične študije so pokazale, da lahko dodajanje magnezija zmanjša simptome depresije in tesnobe. Poleg tega je dodajanje magnezija varno in koristno tudi ob sočasnem uživanju antidepresivov. Za občutno podporo mentalnega zdravja se priporoča vsaj 2-mesečno dodajanje 250-500 mg magnezija/dan.

4. Zdravje športnika

Pomanjkanje magnezija pri športnikih poveča verjetnost za nastanek sindroma pretreniranosti, ki ogroža športni napredek. Poleg tega lahko dodajanje magnezija zmanjša bolečine v mišicah po vadbi. Ker stalni fizični napori telesu športnika predstavljajo stres, si ta ne sme privoščiti dodatnih dejavnikov, ki bi povečali obremenjenost telesa. Iz tega razloga je za športnike ključno, da poskrbijo za zadosten dnevni vnos magnezija, 

Za športnike priporočamo izdelek NORDBO Instantni magnezij (2-3 merice/dan).

5. Migrene

Pomanjkanje magnezija poveča raven vnetja živčnih celic v možganih, kar poveča verjetnost za nastanek migrene. Večkrat se je izkazalo, da imajo ljudje s pogostimi migrenami nižjo vsebnost magnezija v telesu kot ljudje brez migren. Za namen zmanjšanja pojavnosti migren se priporoča vnos 500-600 mg magnezija/dan.

6. Spanje

Pomanjkanje magnezija negativno vpliva na regulacijo dnevno-nočnega ritma, sintezo melatonina in poslabša stanje nespečnosti. Dodajanje magnezija zmanjša raven stresnega hormona kortizola v prvi polovici spanca lahko podpre kakovost spanca.

Za lažje uspavanje priporočamo izdelek Trojni magnezij + ašvaganda.

7. Ginekološke težave

Zadosten vnos magnezija je nujno potreben za normalno delovanje mišic, sploh za sproščanje gladkih mišic, ki je ključno za zmanjšanje pojavnosti menstrualnih krčev. Pomanjkanje magnezija morajo prav tako nujno preprečiti ženske s sindromom policističnih jajčnikov (PCOS), saj je to povezano z večjo verjetnostjo za inzulinsko rezistenco in višjo ravnjo testosterona, kar poslabša stanje PCOS. Poleg tega lahko dodajanje magnezija zmanjša celo pojavnost vročinskih oblivov žensk v menopavzi.

8. Bolezni ščitnice

Magnezij je nujen za normalno tvorbo ščitničnih hormonov. Izkazalo se je, da imajo bolniki z avtoimuno boleznijo ščitnice in hipotirozo značilno nižje količine magnezija v telesu kot zdravi posamezniki. Ker vnetje v telesu poslabša stanje bolezni ščitnic, se tej skupini bolnikov priporoča dodajanje magnezija, saj slednji lahko zmanjša nastanek vnetnih molekul v telesu.

Oblike magnezija in katero izbrati

Magnezijeva dopolnila so na voljo v številnih oblikah, ki se med seboj razlikujejo po stopnji absorpcije v telesu, namenu, stranskih učinkih in nenazadnje tudi ceni.

Najslabša in najbolj pogosta kemijska oblika magnezija na trgu prehranskih dopolnil je magnezijev oksid, ki ima v črevesju zgolj približno 10 % absorpcijo, zaradi česar je učinkovit predvsem pri pospeševanju odvajanja blata. Stranski učinek pri zdravih posameznikih je napenjanje in driska. Popularni obliki sta tudi citrat in klorid, ki sta relativno poceni in imata boljšo stopnjo absorpcije kot magnezijev oksid. Magnezijev citrat je odlična izbira za ljudi z zaprtjem, saj ima lahko nežen odvajalni učinek.

Za učinkovitost na drugih področjih v telesu bodo veliko bolj uspešne oblike z višjo biološko razpoložljivostjo. To so magnezijev malat, laktat in seveda bisglicinat. Magnezijev bisglicinat je ena izmed oblik magnezija, ki se v telesu najbolj učinkovito absorbira, ne povzroča prebavnih težav in nima stranskih učinkov kot druge, cenejše oblike. Poleg tega lahko izboljša celo kakovost spanca.

Vsi naši izdelki Instantni magnezij, Pure magnesium, Trojni magnezij + ašvaganda in Stress Essentials vsebujejo nadstardne oblike magnezija z visoko biorazpoložljivostjo.

Primerjava sestave prehranskih dopolnil z magnezijem

Pri izbiri pravega magnezija zase bodite pozorni ne le na kemijsko obliko magnezija, temveč tudi na ostale, pomožne sestavine v izdelku. Veliko prehranskih dopolnilih z magnezijem namreč vsebuje nepotrebne aditive, kot so umetna barvila, sredstva proti strjevanju, konzervanse, zgoščevalce, stabilizatorje, polnila in tudi dodane sladkorje. Za učinkovito dodajanje magnezija ne potrebujete ostalih snovi, ki vašemu telesu ali zdravju prav nič ne koristijo.

Tabela 1: Primerjava vsebnosti in sestave Vitaminklinik.si prehranskega dopolnila z magnezijem v prahu (Nordbo Instant magnezij) in podobnega konkurenčnega izdelka na trgu.

Tabela 2: Primerjava vsebnosti in sestave Vitaminklinik.si prehranskega dopolnila z magnezijem v kapsulah (Nordbo Pure Magnesium) in podobnega konkurenčnega izdelka na trgu.

Posledično smo pri Vitaminklinik.si izjemno ponosni, da lahko ponudimo kakovostna prehranska dopolnila brez nepotrebnih aditivov, saj želimo, da z vsakim odmerkom zaužijete učinkovite količine aktivnih sestavin brez vprašljivih primesi.

Če potrebujete pomoč pri izbiri optimalnih prehranskih dopolnil za vas, nam lahko pišite na [email protected]

LANA TRAMPUŠ,
mag. inž. prehrane
Nutricionistka